- Почетна
- ШКОЛА
- Директор
- Стручна већа
- Професори
- Ученици
- Контакт
Инклузивно образовање
Доношењем Закона о основама система образовања и васпитања, који је ступио на снагу 11.09.2009. године, створен је правни основ који подржава праксу инклузивног образовања, тј. образовања усмереног на дете и његове потребе. Закон о основама система образовања и васпитања уводи бројне новине које се одосе на праведнију уписну политику, забрану дискриминације, повећање доступности образовања деци са инвалидитетом, сметњама у развоју као и деци из других осетљивих група. Jeдна од значајних промена јестедоношење индивидуалног образовног плана, обезбеђивање додатне образовне подршке детету/ученику на основу процене интерресорне комисије (а тиме укидање категоризације деце), увођење педагошког асистента за подршку детету и наставнику, постепене промене у финансирању установа којима се подржава укљученост деце у образовни систем итд.
Тим за инклузивно образовање Гимназије „СветозарМарковић” основан је у школској 2004/05 год. Рад овог Тима првобитно је био заснован на појединачним иницијативама, без системске подршке кроз законска акта. Уручењем Светосавске награде нашем ученику Милораду Пејићу, младићу слепом од рођења, у јануару 2010, било је индикативно да је инклузивни приступ наше школе у раду са ученицима адекватан и прилагођен потребама ученика у подршци и разумевању ове проблематике.
Чланови Тима за инклузивно образовање су:
- Татјана Вукадиновић, директор
- Љиљана Арађански-Рајков, психолог
- Драгана Бајатовић, педагог
- Добрила Јеловац, одељенски старешина
- Тамара Деспотовић Ђурчић, одељенски старешина
- Нада Хложан Шљапић, одељенски старешина
- Ивана Новаковић, одељенски старешина
- Љубица Дејановић, одељенски старешина
- Сандра Марковић, професор енглеског језика
- Милан Матовић, вероучитељ
- Ирена Миодраговић. професор историје
Чланови Тима за инклузивно образовање су директор, стручни сарадници, предметни просесори иодељенске старешине одељења у којима се налазе деца са инвалидитетом и сметњама у развоју, ромска деца, деца из руралних средина и деца из расељених и социјално угрожених породица.
Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, Београд, уврстио је нашу гимназију у пилот пројекат „Употреба Индекса за инклузију у самовредновању и вредновању рада школе” (септембар 2009. године).
План рада
септембар
- – Утврђивање почетног стања,
- – Израда плана рада за шк. 2011/12. годину
- – Седнице Одељенских већа (одељења у којима се налазе деца која су укључена у процес инклузије)
октобар
- – Извештај о укључености деце са посебним потребама у образовно васпитним установама (Школска управа)
- – Подршка информисању о инклузији
децембар
- – Упутства за израду Индивидуалног плана подршке
- – Предлози за израду делова Школског развојног плана
- – Анализа показатеља инклузивности по Приручнику за инклузиви развој школе
- – резултати ученика (појединачно)
март
- – Израда елемената Школског развојног плана и њихова имплементација
- – Седнице Одељенских већа
- – Степен савладаности наставног градива по Индивидуалном плану подршке
јун
- – Презентовање остварених активности и резултата ученика који су укључени у инклузивно образовање (Школском одбору,Савету родитеља, Ученичком парламенту)
- – Предлози за израду плана рада Тима за инклузивно образовање у школској 2012/13. годину, јун
Драгана Бајатовић, координатор за инклузивно образовање